Aquest és un esquema en el qual podem veure quin és l'ús de les noves tecnologies en el món de l'educació, és a dir, els recursos que aquestes ens ofereixen tenint en compte quin tipus d'interacció s'utilitzara, i si el focus serà en la disciplina o en les competències.
Per tal d’entendre el que ens vol mostrar
aquest esquema, cal començar dient que els cercles de color representen els
recursos que ens proporciones les TIC, els quals es poden utilitzar en les
aules de les escoles. Per una banda, trobem els llibres de text digitals, que es situen entre la interacció oberta i tancada i centra el focus en la disciplina.D'altra banda, els altres elements es troben en l'eix d'interacció oberta i el focus es centra en les competències.
Per exemple, alguns dels recursos que trobem són els jocs educatius, els llibres
digitals, etc., i també les xarxes socials, els instruments de creació i el
treball intel·lectual, els webquests, etc. Aquests són recursos, la gran
majoria, que es podrien utilitzar en les aules i que donarien grans resultats. Alguns d'aquests es basen més en l’oci, com les xarxes socials, però també poden servir
per comunicar-se entre alumnes. Per tant, aquests recursos es fan servir
depenent del context en el que ens trobem, uns per a crear una interacció
oberta i altres per crear una interacció dirigida.
Un aspecte important de les noves teconologies en l'educació és que han d'innovar i entrar en les aules al mateix temps que la societat avança i fa noves recerques perquè així els alumnes aprendran d'una manera similar al que més tard es trobaran en el món laboral o social.
En conclusió podem dir que existeixen
materials dirigits a l’ensenyament i l’educació i d’altres que serveixen per a
l’oci, per a gaudir i comunicar-se amb altres persones però alhora també serveixen per educar.
Todos estos recursos pueden utilizarse para la educación, sólo que lo hacen desde perspecticas diferentes. REvisa las ideas, tu intempretación del esquema todavía es muy rudimentaria y no del todo correcta...
ResponderEliminar